Tips: Meerdere dagen voedingsmiddelen veilig bewaren.

Nu je in tijden van Corona zo min mogelijk in de winkel wilt komen of online wilt bestellen doe je dit nu zo slim mogelijk voor meerdere dagen met de volgende tips:

  • Plan je maaltijden 7 dagen vooruit. Goed voor je gewicht en portemonnee : ) .
  • Verse groenten is drie dagen te bewaren in je groentelade van je koelkast. Gooi dus je bier eruit, groenten erin.
  • Koop diepvries groenten en fruit. Geoogst en direct diepgevroren is net zo gezond als vers. Diepgevroren fruit zoals frambozen, bessen, aardbeien of avocado, ja dat is ook fruit, kan je zo gedoseerd gebruiken zonder dat het beschimmeld raakt. Want wat doe jij met een halve verse avocado? Precies bij mij beland hij toch vaak in de container omdat ie er niet zo smakelijk meer uit ziet, zonde. Heb je bananen die bijna zwart zijn? Vries ze in, je kan ze bevroren of half ontdooit in een smoothie of in een bananenbrood verwerken. Het is niet aan te raden ze geheel te laten ontdooien want dan is het namelijk net snot, sorry … : ).
  • Bestel de gratis vriezersticker bij het voedingscentrum via onderstaande link en plak hem op je vriezer. Zo weet je precies hoelang je diepvriesproducten kunt bewaren. //www.voedingscentrum.nl/nl/thema/kopen-koken-bewaren/eten-bewaren/koele-stickers/gratis-diepvriessticker.aspx
  • Ben jij een maaltijdprepper of kliekjesbewaarder? Dan is de maaltijd, in de koelkast, drie dagen houdbaar, natuurlijk kun je dit ook invriezen.

Review Tips: Meerdere dagen voedingsmiddelen veilig bewaren..

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *