Tips: Meerdere dagen voedingsmiddelen veilig bewaren.

Nu je in tijden van Corona zo min mogelijk in de winkel wilt komen of online wilt bestellen doe je dit nu zo slim mogelijk voor meerdere dagen met de volgende tips:

  • Plan je maaltijden 7 dagen vooruit. Goed voor je gewicht en portemonnee : ) .
  • Verse groenten is drie dagen te bewaren in je groentelade van je koelkast. Gooi dus je bier eruit, groenten erin.
  • Koop diepvries groenten en fruit. Geoogst en direct diepgevroren is net zo gezond als vers. Diepgevroren fruit zoals frambozen, bessen, aardbeien of avocado, ja dat is ook fruit, kan je zo gedoseerd gebruiken zonder dat het beschimmeld raakt. Want wat doe jij met een halve verse avocado? Precies bij mij beland hij toch vaak in de container omdat ie er niet zo smakelijk meer uit ziet, zonde. Heb je bananen die bijna zwart zijn? Vries ze in, je kan ze bevroren of half ontdooit in een smoothie of in een bananenbrood verwerken. Het is niet aan te raden ze geheel te laten ontdooien want dan is het namelijk net snot, sorry … : ).
  • Bestel de gratis vriezersticker bij het voedingscentrum via onderstaande link en plak hem op je vriezer. Zo weet je precies hoelang je diepvriesproducten kunt bewaren. //www.voedingscentrum.nl/nl/thema/kopen-koken-bewaren/eten-bewaren/koele-stickers/gratis-diepvriessticker.aspx
  • Ben jij een maaltijdprepper of kliekjesbewaarder? Dan is de maaltijd, in de koelkast, drie dagen houdbaar, natuurlijk kun je dit ook invriezen.

2-Jarig bestaan op 02.02.2020 Feestactie Samen sterker!

Samen sterker
Samen gezonder, sterker, blijer

Dank zij hulp van lieve familie en vrienden is mijn passie uitgegroeid tot een succesvol bedrijf in de afgelopen twee jaar. Het bewijs dat het thema Samen Sterker echt werkt!

Wie jarig is trakteert en daarom de volgende feestactie voor alle nieuwe cliënten in de maand februari 2020.

Meld je samen aan voor een begeleidingstraject naar een gezond gewicht en/of 1 maand Powerwalking met een korting van 50%, geldig tot en met 29 februari 2020.

Dit zijn de verzekeraars die in 2020 een gezond gewicht belangrijk vinden

Ben jij per 1 januari 2020 verzekerd bij één van deze verzekeraars en aanvullend verzekerd? Goed nieuws! Deze verzekeraars vinden een gezond gewicht belangrijk en geven een (gedeeltelijke) vergoeding bij begeleiding door mij. Een gratis kennismakings/informatief is telefonisch mogelijk via 06.40110500. Check hier de details voor vergoeding: //gewichtsconsulenten.nl/vergoeding-via-je-zorgverzekering

Workshop (Kerst)menu Make-over

Workshop (Kerst)menu make-over


Direct uitvoerbare tips & tricks voor het verbeteren van je (kerst) menu. Ben je op zoek naar inspiratie om je voeding te verbeteren, wil je praktische handvatten waarmee je direct aan de slag kunt, met gewone ingrediënten je bestaande menu een ‘boost’ geven?
Tijdens deze workshop, 1 op 1 of in een groepje, ga je aan de slag met je eigen (kerst)menu. Je leert dat je met relatief simpele aanpassingen je gerechten een stukje gezonder kunt maken.

Informeer nu naar de mogelijkheden via info@andriessenvlc.nl

Borrel, Bubbel, Bruis!

Feestdagen betekenen voor veel mensen gezelligheid, tijd doorbrengen met familie en vrienden en lekker eten. Maar ook een overvloed in het aanbod van hapjes, drankjes en eetafspraken. Daarom start op vrijdag 1 november de campagne ‘Borrel, Bubbel, Bruis!’ over het maken van bewuste keuzes in november en december, de maanden vol overvloed.

Met kleine veranderingen kun je je fijner, gezonder en energieker voelen. Zelfs – of misschien wel juíst – tijdens de feestdagen. Vanaf 1 november favoriete recepten van gezonde borrelhapjes en feestelijke, bruisende drankjes zonder alcohol.

Welke vis eet jij vandaag?

Het lichaam heeft vitamine D nodig voor stevige botten en tanden. Het zorgt ervoor dat calcium en fosfor uit eten goed worden opgenomen en worden vastgelegd in de botten en tanden.
Vitamine D speelt ook een belangrijke rol bij het in stand houden van een goede spierfunctie, met daarin natuurlijk onze belangrijkste spier: de hartspier.
Verder is vitamine D van belang voor een goede werking van het immuunsysteem.
 
Vitamine D één van de weinige vitamines die we zelf kunnen aanmaken in de huid onder invloed van zonlicht. Tussen 11.00-15.00 uur, minimaal een half uur naar buiten, bijvoorbeeld in je lunchpauze zorgt niet alleen voor ontspanning maar ook voor vit.D aanmaak.
 
Ook dieren maken vitamine D aan. Vitamine D wordt in het lichaam opgeslagen in vet en organen. Het eten van vette vis(zalm, haring, makreel), eieren en vlees zijn daardoor ook bronnen van vitamine D voor ons.
 
Wanneer we dit eten wordt de vitamine het beste in de darm opgenomen als er ook vet of olie aanwezig is, vandaar het voedingsadvies 1 x per week vette vis. Om de vitamine D actief te maken volgt er nog een proces in de lever en nieren.
Wees dus zuinig op deze organen door veel water te drinken en weinig of liever geen alcohol.
 
Fijn weekend!!

Wat kies jij?

Ja dat is een inkoppertje toch? Volkorenpasta in plaats van de niet volkoren variant. Maarrrrr … vergelijk wel de merken met de percentages aan volkoren met elkaar. Alleen volkorenbrood is, in Nederland, een beschermde naam. Hierin moet 100% volkoren zitten. Maar alle overige producten met volkoren vermelding wordt mee ‘gesjoemeld’.

Maar waarom volkoren? Volkoren is vezelrijk. Vezels zijn voeding voor de juiste bacteriën in je darmen. Vezels zorgen voor een goede darmwerking: de bezem door je darmen! Met een goede darmwerking zorg je voor betere opname van je voedingsstoffen vanuit je voeding, daardoor heb je een betere weerstand. Dus merken kijken en vergelijken. Nu hoor ik regelmatig in de praktijk: die volkoren is niet erg lekker. Mijn tip: Maak een mix met de witte variant.

Ga je vezelrijker eten, zorg dan ook dat je wat meer drinkt om obstipatie te voorkomen.Bekijk de vezelmeter hoe jij aan je 30 gram(vrouw) of 40 gram (man) kan komen: //www.mlds.nl/hoe-gezond-is-jouw-buik/vezelmeter/.

Weetje: het gat in je spaghettilepel is niet om je pasta uit te laten lekken, dit gat is de hoeveelheid spaghetti voor 1 persoon.